green

luni, 2 aprilie 2012

Orez cu mere coapte










Fiind mai tot timpul in pana de idei pentru masa de seara a Emei se mai intampla sa si improvizez cate ceva, asa cum am facut-o cu acest orez. Ideea mi-a venit dupa ce am facut budinca de orez cu mere. Avand un mare succes m-am gandit ca trebuie sa fie si o cale mai rapida de a avea orez cu mere. Va prezint si voua rezultatul, unul delicios, care sigur va fi pe placul intregii familii.



Ne trebuie:

-         o ceasca orez
-         4 cesti lapte
-         2-4 mere
-         scortisoara
  

           Spalam bine merele, le gaurim cu furculita si le punem intr-o tava pe fundul careia punem hartie de copt, pentru ca merele o sa-si lase destul suc si nu vrem sa ardem tava. Introducem tava la cuptorul preincalzit. Le tinem pana cand sunt coapte.


          Cat sunt la cuptor merele ne ocupam de orez, pe care il fierbem mai intai in apa, iar cand a fiert pe jumatate scurgem apa si punem din nou la fiert cu laptele, la foc mic, amestecand din cand in cand ca sa nu se prinda de fund. Stim ca este fiert cand laptele a scazut, iar bobul de orez strans intre degete se striveste usor.


          Cand merele s-au copt le scoatem de la cuptor si le lasam sa se racoreasca putin, nu de alta, dar este cam greu sa le curatam cand sunt fierbinti. Le curatam de coaja si de samburi, iar miezul il amestecam cu orezul cu lapte, in care am presarat, dupa gust, si putina scortisoara.

          Si uita asa avem o masa delicioasa si nu va mai spun de mirosul placut al merelor coapte care o sa va inmiresmeze bucataria.




          Spor la bucatarit si pofta mare prichindeilor!



Un comentariu:

  1. yami yami suna bine, cred ca reteta asta o s-o experimentez si eu cat mai curand.

    RăspundețiȘtergere