green

duminică, 15 iunie 2014

Tort cu mascarpone si piscoturi










Dragii mei, o sa ziceti ca a dat boala torturilor in mine. Poate ca aveti si voi dreptate, dar daca toata ziua – buna ziua am motive de sarbatoare, de ce sa nu pregatesc tort dupa tort? Mai ales ca am gasit niste retete asa simple si rapide. Dupa tortul delicios pregatit de 1 iunie pentru copii, iata inca unul, care desi ca ingrediente este foarte asemanator, este cu totul dintr-o alta poveste.


 Vineri 13, o data care sperie pe superstitiosi, pentru mine a fost o zi speciala. Am aniversat 5 ani de casnicie (nunta de lemn), toti fericiti, plini de evenimente frumoase, ca nasterea celor 2 copii ai nostri, in care sotul m-a iubit, m-a sustinut, m-a suportat, m-a ajutat si m-a rasfatat. Si pentru asta ii multumesc si aici si ii mai spun inca o data: TE IUBESC!.

          Si pentru ca deja sunteti obisnuiti ca in fiecare luna sa particip la provocarea secreta a Amei, iata ca luna aceasta am ales reteta de tort ca raspuns la aceasta provocare. Stefania, gazda noastra harnicuta, m-a provocat cu un blog tare drag mie, blogul doamnei Elena. Norocul meu ca am stiu ce caut, altfel si astazi as fi hoinarit printre atatea bunatati. Reteta de tort cu mascarpone si capsuni am adaptat-o putin. Si pentru ca, dupa parerea mea, putem alege orice fruct ne place atunci cand nu este sezonul capsunilor, i-am schimbat si denumirea.

          Prea multa vorba strica, asa ca sa trecem la treaba.

          Ingrediente pentru o tava de 22-24 cm diametru:

          Pentru blat:
-         250 gr biscuiti petite beurre
-         120 gr unt
-         2 linguri miere

Pentru crema:
-         250 gr mascarpone
-         50 gr zahar pudra
-         200 ml smantana pentru frisca
-         ½ plic gelatina

-         piscoturi (50-100gr)
-         capsuni (sau ce fruct preferati)
-         suc de la compot pentru insiropatul piscoturilor

Am pus biscuitii la robot. Dupa ce au fost bine faramitati turnam untul topit si mierea si mai amestecam pana se incorporeaza toate foarte bine.

Tapetam o tava de tort, cu pereti detasabili, cu folie alimentara si formam un blat din compozitia de biscuiti (m-am ajutat de fundul unei linguri ca sa presez bine biscuitii pe fundul tavii).

Batem frisca spuma tare. Separat mixam putin mascarponele cu zaharul pudra, apoi o adaugam peste frisca, amestecand usor. La final adaugam gelatina hidratata, apoi topita la bain-marie, amestecand foarte bine.

Peste blatul de biscuiti punem jumatate din crema obtinuta, apoi punem un strat pe piscoturi insiropate, iar la final punem restul de crema.


Ornam cu capsuni sau cu fructele alese si dam la rece, cel putin 6 ore.

Scoatem din tava, indepartam folia si ne bucuram de o felie, sau mai multe, de tort savuros.







  



Spor la bucatarit si pofta buna!



Un comentariu:

  1. Ce frumos arata! Va doresc multi ani fericiti si plini de iubire si de acum incolo!

    RăspundețiȘtergere