green

marți, 5 februarie 2013

Paine rapida











Nu cred ca v-am spus pana acum, dar din dorinta de a pregati painea acasa, fara sa mai cumparam din comert din cea cu tot felul de aditivi, sotul meu mi-a facut cadou acum vreo 2 ani o masina de facut painea. Este grozava (o sa va dau si retete de paini pregatite la masina, pentru cei care au una in dotare), dar de curand mi-am zis ca daca ea poate framanta o paine pufoasa si gustoasa, eu de ce n-as putea. In plus, putina diversitate nu strica. Asa ca iata prima paine pregatita 100% de manutele mele. Si cum putea sa fie decat una rapida, tocmai buna pentru zilele in care ramanem fara paine si nu avem timp sa pregatim una laborioasa.


Ingrediente:

-         400 gr faina (eu am folosit din cea pentru paine, tip 650)
-         250 ml apa calduta
-         7 gr drojdie uscata sau 25 gr drojdie proaspata
-         4 linguri ulei
-         10 gr zahar
-         8 gr sare

          Cernem faina, iar in centrul ei punem drojdia uscata si amestecam bine.

          Facem o gropita in mijlocul fainii si adaugam apa, ulei si zaharul. Framantam.

          Daca folosim drojdie proaspata, o dizolvam in putina apa calduta, cu zaharul si uleiul. Adaugam in gropita facuta in faina cernuta apoi adaugam apa ramasa.

          Cand am adaugat aproape toata apa punem si sarea.

          Framantam bine pana aluatul devine elastic si nu se mai lipeste de maini. Am citit undeva ca daca batem aluatul de masa iese painea mai pufoasa si asa am facut si eu.

          Lasam sa creasca cam 40 minute, intr-un vas acoperit cu folie alimentara.


          Dupa ce a crescut punem aluatul pe masa pudrata cu faina, ii dam forma unei baghete sau pe rotund, o punem in tava tapetata cu hartie de copt si o acoperim cu un servet de bumbac. Lasam sa creasca cca 20 minute.

          Dupa ce a crescut frumos, o ungem cu putina apa calduta, o pudram din belsug cu faina si o crestam cu un cutit foarte bine ascutit. Atentie! Nu apasati prea tare aluatul cand faceti taieturile.


          Dam la cuptorul incins la 200-220°C (foc mediu spre mare) si o tinem 25-30 minute. Stim ca este facuta cand este rumenita, nu prea grea si daca o intoarcem cu fundul in sus si o ciocanim o sa sune a gol.



          O painica pe care o pregatim repede, fara mari complicatii si este tare gustoasa si pufoasa. Sincer, mie mi-a amintit de painea pe care ne-o facea bunica in test la tara. Va las sa o incercati si voi si sa va convingeti.





 




          Spor la bucatarit!



Sursa de inspiratie: Laura Adamache



3 comentarii:

  1. O paine frumoasa si gustoasa foc.
    Eu numai acasa coc painea,iar masina o folosesc doar la framantat.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu o folosesc de ceva timp numai la framantat, imi place sa impletesc painicile, sa pun seminte deasupra...

      Ștergere
  2. Tare bine arata, exact cum ii sta bine unei painici! Te pup

    RăspundețiȘtergere