green

luni, 26 martie 2012

Supa de chimen











De cateva zile, ufff… cu ce usurinta am zis “cateva” cand de fapt mie mi s-au parut o gramada, avem pe cap o nesuferita de viroza, care ne-a daramat pe toti trei. Febra, tuse, frisoane, batiste pline, dureri in gat… ce sa va mai spun, tot tacamul, asa ca la casele care se respecta. Acum suntem pe drumul cel bun cu insanatosirea si ma simt mult mai bine mai ales cand o vad pe Ema ca si-a revenit, ca as fi in stare sa mai zac eu vreo cateva saptamani numai sa nu o vad pe ea bolnava. Mamicile inteleg cel mai bine despre ce vorbesc.

Pe perioada asta ce putea merge cel mai bine decat o supa. Si ce supa putea fi mai buna decat supa de chimen, cel despre care stim ca are si proprietati antiseptice, asa ca este bun si la tratarea racelilor usoare.


Si in cazul in care nu cunoasteti prea multe despre proprietatile chimenului si sunteti prea ocupati ca sa le mai cautati va enumar eu aici cateva, asta in cazul in care nu va conving indeajuns cu supa, macar de dragul lui sa o incercati. Trecand peste glume, iata ce surprize ne rezerva acest condiment: are un bogat continut in fier si magneziu, pe langa proprietatile antiseptice pe care vi le-am mentionat mai sus are si proprietati anticancerigene, aduce beneficii in cazul afectiunilor digestive, cum ar fi flatulenta, indigestia, diareea, durerile de burta, greturile. De asemenea chimenul are efect linistitor, creste metabolismul, fluidifica secretiile bronsice, trateaza sanii umflati si inflamati, are efecte benefice asupra bolilor de inima.

Cred ca v-am convins cat de bun este chimenul si ca-l puteti folosi cu incredere in preparate nu numai pentru aroma nemaipomenita pe care o are.

Gata cu teoria, sa trecem la treaba. Ca sa incepem avem nevoie de:

-         zarzavat pentru supa ( eu am pus: o ceapa, 1-2 cartofi, 1-2 morcovi, o radacina patrunjel, radacina telina)
-         o lingura chimen
-         o lingura unt
-         o lingura faina

          Intr-o oala punem la fiert, in cca 3 litri de apa, zarzavatul si chimenul. Cand toate sunt fierte oprim focul. In reteta pe care am gasit-o eu se folosea in continuare numai zeama strecurata. Dar mie mi-a fost mila sa arunc zarzavatul asa ca am strecurat zeama, iar legumele le-am dat prin blender.

          In continuare punem lingura de unt la topit, adaugam faina si amestecam bine. Dupa ce am amestecat un minutel punem incetul cu incetul supa strecurata. Aveti grija, la inceput puneti foarte putin si amestecati bine, ca sa nu aveti surpriza sa va apara cocoloase de faina. Numai cand este bine incorporata puneti cu incredere supa si apoi zarzavatul dat prin blender. Potrivim de sare si mai lasam cateva minute sa fiarba. Nu va speriati de culoarea pe care o are, este din pricina chimenului, daca alegeti varianta cu zeama strecurata o sa fie mai limpede.


          Se serveste cu cubulete de paine prajite in unt sau alegerea mea mai simpla, cu crutoane de paine.





         
          Spor la bucatarit si la savurat!





Sursa de inspiratie: Sanda Marin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu