green

miercuri, 26 septembrie 2012

Castraveti bulgaresti













Dragii mei, imi pare tare rau ca am lipsit o perioada asa mare de timp. Ce sa fac… daca am putea cumpara, la pachetele cat de mici, niste timp, ce bine ar fi… Nu prea am mai facut fata sa ma impart intre treburile zilnice din casa, copil si un bebe care imi ia toata energia si ma lasa lipsita de vlaga sa fac fata la toate treburile. 


Plus ca am avut o perioada in care am incercat si eu, ca orice gospodina sa pun ceva pentru iarna. Va marturisesc ca pana acum am pus mai mult acrituri, pentru ca dupa o perioada cu greturi, care au inceput sa dispara, au inceput poftele, deocamdata de acrituri :)). Asa ca mi-am facut de cap si am umplut borcane intregi cu castraveti si gogosari acri.


Si pentru ca este primul an in care pregatesc singurica toate astea am zis sa incerc mai multe retete, ca anii viitori sa fac exclusiv retetele care au iesit cel mai bine si gustoase. Acum nu pot decat sa va impartasesc retetele pe care le-am incercat, ca mai tarziu, cand o sa dau iama la borcane sa va arat si sa va povestesc si cum au iesit.

De acum fetita am dus-o la gradinita, iar bebe ma obliga sa stau 2-3 ore dimineata la pat, asa ca eu zic ca o sa-mi gasesc timp sa mai pun si cate o reteta pentru voi si sa nu va mai neglijez prea mult.

Gata cu vorbaria. Sa trecem la castrevatii nostri. Prima reteta pe care am gasit-o interesanta a fost aceasta reteta de castraveti bulgaresti. Sunt foarte simplu de facut si sper ca la fel de gustosi.

Avem nevoie de:

-         castraveti
-         ceapa
-         usturoi
-         otet 9%
-         sare pentru muraturi
-         zahar
-         seminte de mustar

Ca si cantitati nu va pot spune prea multe. Fiecare face dupa bunul plac. Eu am facut 5 kg de castraveti si am obtinut 5 borcane de 800ml si unul mai mare de 1700ml.

Iata cum procedam. Spalam bine castraveciorii si taiem putin la capete. Ceapa o curatam si o taiem rondele (daca avem ceapa mai mare o taiem pe jumatate apoi rondele).


Incepem aranjarea in borcane. Pe fundul fiecarui borcan punem ceapa rondele si 2-3 catei de usturoi, apoi aranjam castraveciorii. Este de preferat sa punem pe fund castravetii mai mari, iar deasupra sa strecuram castraveciorii mai micuti.



Dupa ce am strecurat castravetii in borcane, punem in fiecare borcan de 800ml 30 ml de otet si apoi umplem cu apa. Cum eu am avut si un borcan de 1700ml in el am pus 60 ml de otet.

Rasturnam apoi toate borcanele care au fost umplute cu apa si otet intr-un vas si adaugam cate 1 lingurita de sare si 2 lingurite de zahar pentru fiecare borcan (pentru cel de 1700ml am pus, evident, dublu). Amestecam bine pana se dizolva si punem din nou in borcane. Adaugam boabe de mustar si sigilam bine cu capace. Eu am mai adaugat si cateva boabe de piper negru si cate o frunza de dafin.

Punem toate borcanele intr-o cratita cat mai incapatoare pe fundul careia am pus prosoape de bucatarie si in care punem apa si lasam sa fiarba la bain-marie timp de 15 minute din momentul in care a inceput apa sa fiarba.


Dupa ce au fiert oprim focul si lasam in oala pana se racesc. Daca avem mai multe borcane si nu avem timp sa lasam sa se raceasca in cratita le putem scoate si le invelim intr-o patura pana se racesc.


Abia astept sa fie gata, sa-i pot gusta si sa va spun si voua cat de buni au iesit.




Pana atunci spor la bucatarit si la conservat!










Sursa de inspiratie: sim0na-world.blogspot.ro



3 comentarii:

  1. Buni castravetii astia! Stiu si e cu lipsa de timp, si cu copil in casa :D Felicitari pentru sarcina, sa fiti sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca esti bine,chiar ma gandeam ce s-a intamplat de ce nu ai mai aparut prin "bucatarie".
    Castravetii sunt grozavi.Imi plac mult.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere