green

duminică, 3 august 2014

Brownies cu lapte condensat










Dragilor, nu stiu ce scuza sa mai gasesc ca lipsesc din ce in ce mai mult de pe blog. Ori faptul ca este vacanta si am 2 copii solicitanti care atarna de poalele mele, ori ca am facut un drum pana in minunata noastra Moldova, de care mi-era asa dor, si am lipsit motivat de acasa si din bucatarie, ori cealalta pasiune a mea (crosetatul) care imi rapune stramura de timp liber pe care o mai am. Si uite asa a trecut luna iulie, in care draga Geta, cu a ei panseluta violet, m-a provocat culinar si careia ii raspund abia acum cu aceasta reteta. Blogul care mi-a revenit mie a fost cel al Paulei, Enjoy dessert!, blogul meu preferat in ceea ce priveste deserturile, asa ca a fost inca o ocazie sa imi rasfat ochii cu minunatiile pe care le face Paula.

Reteta de negresa pe care am ales-o este una foarte simpla si rapida, dar pe cat de simpla, pe atat de gustoasa si de aceea v-o recomand cu toata caldura. Va avertizez insa: daca credeti ca o sa scapati doar cu o bucatica gustata, va inselati. Abia o sa va puteti opri din mancat.


Avem nevoie de:

-         400 gr lapte condensat
-         300 gr ciocolata cu lapte
-         100 gr unt
-         100 gr smantana
-         3 oua mari
-         150 gr faina
-         1 praf sare
-         50 ml crema de whiskey

Punem intr-un vas laptele condensat, ciocolata rupta bucatele si untul si dam la foc mic, amestecand mereu, pana sunt omogenizate toate ingredientele. Dam de pe foc si lasam sa se racoreasca putin.

Adaugam peste crema de ciocolata smantana, apoi ouale, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare. Urmeaza faina amestecata cu praful de sare, iar la final crema de whiskey (eu am avut Bailey’s).


Tapetam o tava (20x20cm) cu hartie de copt, turnam compozitia si dam la cuptorul pe care l-am incins la 180°C, timp de 30-40 minute.

O lasam sa se raceasca in tava, apoi o portionam dupa bunul plac.

Nu-i asa ca este simplu? Ramane sa va convingeti si cat de buna este.






Spor la bucatarit si pofta buna!






6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Am mentionat in cadrul retetei ca am folosit Bailey's, dar poti folosi orice crema de whiskey. Sau daca nu ai, poti sa nu pui, nu este un ingredient esential, parerea mea.

      Ștergere
  2. daca se poate poze mai clare multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Offf... mi-as dori si eu ca fotografiile mele sa fie de o calitate mai buna. Imi cer scuze ca nu pot insoti minunate retete cu poze pe masura, dar deocamdata atat imi pot permite sa fac cu o camera digitala neprofesionalista. Cand o sa-mi permit, cu siguranta un dsrl ar schimba putin lucrurile. Pana atunci, sper ca aceasta calitate, care lasa de dorit, a pozelor, sa nu va impiedice sa urmariti si sa incercati retetele pe care le postez.

      Ștergere
  3. Ramona, ma bucur mult ca ai reusit sa alegi o reteta care sa-ti fie pe plac. Mie mi-a placut grozav prajitura asta si sper ca si voua. Pupici tie si piticilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula pentru reteta! A fost grozava prajiturica. Nu stiu daca ai ceva printre toate minunatiile de pe blog care sa nu-mi placa, asa ca mi-a fost tare greu sa aleg. Te imbratisez!

      Ștergere