green

luni, 24 iunie 2013

Prajitura intercontinental










Acum ceva timp am pregatit o prajitura extraordinara, care a devenit repede preferata mea (nu stiu daca sa detronez Tosca sau sa le las pe amandoua pe locul I). Am mai pregatit-o de atunci de vreo 2-3 ori, dar nu am avut timp sa o postez. Iata ca acum am putin timp liber si va bucur si pe voi cu minunatia asta.


Avem nevoie de:

Pentru foi:
-         12 albusuri
-         12 linguri zahar
-         12 linguri nuci macinate
-         6 linguri faina

Pentru crema:
-         12 galbenusuri
-         14 linguri zahar
-         2 plicuri zahar vanilat
-         8 linguri lapte
-         300 gr unt
-         50 gr nuca de cocos
-         50 gr stafide (pe care le tinem cam o ora in esenta de rom)
-         50 gr ciocolata

Decor:
-         50 gr ciocolata alba
-         50 gr ciocolata neagra


Din ingredientele pentru foi facem 3 foi. Acum fiecare dupa cum doreste: ori pregatim compozitia, o impartim in 3 si coacem 3 foi, fie impartim ingredientele si pregatim compozitia pentru fiecare foaie in parte. Eu am incercat ambele variante si nu mi s-a parut vreo diferenta.

Ok, compozitia pentru foi o pregatim astfel: batem spuma albusurile cu un praf de sare, adaugam zaharul si dupa ce am mixat bine adaugam nucile macinate amestecate cu faina.


Tapetam tava cu hartie de copt, turnam compozitia si coacem cam 15 minute la foc potrivit.


Cat timp coacem foile ne putem ocupa de crema. Pentru asta mixam bine galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat, adaugam laptele si punem pe baie de aburi pana se topeste zaharul si compozitia se ingroasa. Lasam sa se raceasca bine.

Mixam untul spuma si adaugam in el cate o lingura din crema racita, omogenizand bine.


Crema pe care am obtinut-o o impartim si pe ea in 3 parti egale.

Prima parte o amestecam cu nuca de cocos si o intindem peste prima foaie de blat. Peste crema punem al doilea blat.

A doua parte din crema o amestecam cu stafidele imbatate in rom (sau esenta de rom asa cum am facut eu) si o intindem peste foaia nr 2.

Ultima crema o amestecam cu ciocolata rasa si o intindem peste blatul 3.

Deasupra radem ciocolata alba si cea neagra. Dam la rece cateva ore sau peste noapte.


Va intrebati ce gust are o prajitura care imbina atatea arome? Va spun eu: unul magnific. Am pregatit-o si ca sa intampin acasa invitatii la botezul bebelului meu drag si pot sa spun ca era cat pe ce sa nu-mi ajunga pentru toata lumea. Si nu mai spun ca a facut furori. Sper ca v-am facut curiosi si o sa o incercati.





  



Spor la bucatarit si pofta buna!





Sursa de inspiratie: http://miremirc.blogspot.ro




7 comentarii:

  1. Arata foarte bine, cred ca e delicioasa...eu inca nu am reusit sa o fac. Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ce minunatii pregatesti tu Paula, sunt sigura ca asta-i o nimica toata. Te pup!

      Ștergere
  2. Tosca este grozav de buna,daca seamana la gust atunci este grozav!Imi place cum arata!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Intr-adevar! Multumesc de reteta! Sunt mare fana a prajiturilor pregatite de tine.

      Ștergere
  4. Nu e cam mult 26 lg de zahar per total? Nu e gretos de dulce?

    RăspundețiȘtergere