green

joi, 10 mai 2012

Prajitura Fanta










M-am indragostit de aceasta prajitura de prima data cand am gustat-o. Am incercat-o cand am mers in vizita la o prietena si cum m-am intors acasa am cautat reteta pe internet si cu prima ocazie am si incercat-o. Mi-a iesit extraordinara inca de la prima incercare, fiind si prima prajitura cu branza pe care am pregatit-o. Si cum sotul meu a devenit si el un mare admirator al ei o pregatesc de fiecare data cand am ocazia.



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

Pentru blat:
-         4 oua
-         6 linguri cu varf de zahar
-         4 linguri cu varf de faina
-         ½ pliculet praf de copt
-         esenta de portocale
-         o lingura generoasa de coaja rasa de lamaie si portocala (sau doar lamaie daca nu dispuneti de portocale)
-         100 ml ulei

          Pentru crema de branza:
-         500 gr branza de vaci
-         1 pachet de unt la temperatura camerei
-         3 linguri de lapte fierbinte
-         150 gr zahar
-         1 plic zahar vanilat
-         esenta de vanilie

          Pentru glazura de fanta:
-         500 ml Fanta (sau orice suc acidulat de portocale)
-         1 plic praf de budinca cu aroma de vanilie
-         3 linguri de zahar
-         1 plic zahar vanilat
         
          Daca doriti, puteti face glazura de fanta mai inalta, pentru asta puneti 750 ml suc, 1 si ½ plic budinca, 4 linguri de zahar.

          Ati pregatit ingredientele? Atunci ne punem frumos sorturile si ne apucam de treaba.
         
          Primul care are nevoie de atentia noastra este blatul. Pentru asta, mai intai separam ouale. Batem spuma tare albusurile, adaugam zaharul, mixand in continuare, apoi galbenusurile, unul cate unul. Urmeaza coaja de lamaie si portocala, esenta de portocale si apoi faina cernuta impreuna cu praful de copt. La final adaugam uleiul, in fir subtire, mixand in continuare.
 


          Tapetam tava (23x36 cm are a mea) cu faina sau cu hartie de copt si turnam compozitia in ea.

          Dam la cuptorul incins la 180°C pana trece testul scobitorii.

          Cat timp blatul se raceste ne ocupam de crema de branza. Mixam untul cu cele 3 linguri de lapte fierbinte pana avem o crema pufoasa. Adaugam apoi peste untul spumat branza, zaharul, zaharul vanilat si esenta si mixam bine.


           Dupa ce blatul s-a racit il scoatem din tava, il curatam bine daca am avut tava tapetata cu faina sau indepartam hartia de copt, apoi il punem la loc in tava, ca sa nu facem prea mare mizerie cand punem cremele.

          Peste blat punem crema de branza si dam la frigider 30-40 minute.

          Spre finalul perioadei de odihnit la frigider incepem operatiune “glazura de fanta”. Amestecam praful de budinca cu 5-6 linguri de suc, cu zaharul si zaharul vanilat. Restul de Fanta il punem la fiert. Nu va speriati, o sa avem muuuulte bule. Cand fierbe se ia de pe foc si punem budinca, dupa care punem din nou, pe foc mic, pana se ingroasa, amestecand continuu.


          Glazura astfel obtinuta o turnam si o nivelam peste crema de branza si dam din nou la frigider, cel putin o ora.


          Cel mai bine se taie cu un cutit cu lama uda.

          Si uite asa avem o prajiturica delicioasa si foarte racoritoare. Ca sa nu mai spunem ca o putem face in mai multe variante, folosind de exemplu suc de struguri pentru glazura.






          Spor la cofetarit!




Sursa de inspiratie: Teo's kitchen


10 comentarii:

  1. O prajitura foarte buna.
    Acum ti-am descoperit blogul,si vreau sa-ti urez bun venit in blogosfera.M-am alaturat si eu cu drag la Persoane interesate.
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos! Ai un blog minunat pe care cu siguranta o sa-l urmaresc cu interes! Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata delicios, ca de altfel toate retele tale! :) Intrebarea mea este daca crezi ca ar iesi si cu Mirinda prajiturica asta! Noi iubim Mirinda si cred ca le-as face o mare surpriza alor mei cu asa ceva! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca o sa iasa cel putin la fel de buna si cu Mirinda. Cineva mi-a scris pe facebook ca a pregatit-o folosind Granini, asa ca nu vad de ce nu ar iesi cu orice suc de portocale. Numele prajituricii nu este imperativ pentru sucul folosit, dar suna mai bine decat "prajitura cu suc de portocale" :)

      Ștergere
  4. o prajitura ff aspectuoasa! Imi place blogul tau. Te-am adaugat in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai bine. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Ma bucur ca iti place blogul meu. Am vizitat si eu blogul tau si cu siguranta o sa fie in lista mea de urmarit.

      Ștergere
  5. SUPER! Acum am descoperit blogul tau si esti in lista de preferate. Caut de multa vreme prajitura asta! Retete sunt multe, dar am ales-o pe aceasta pentru ca blatul pare usor siropat. Cum ai reusit? Crema de branza ii da umiditate sau ai pus sirop? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Ma bucur tare mult ca iti place blogul. In legatura cu prajiturica, nu am insiropat blatul, pur si simplu absoarbe din crema. Daca l-as fi insiropat ar fi aparut in reteta. Nu-mi permit sa ascund nici macar cel mai mic detaliu in legatura cu pregatirea retetelor, altfel nu v-ar iesi la fel de bune si ati fi dezamagiti. Si asta este ultimul lucru pe care mi-l doresc. Spor la treaba si te astept sa-mi spui cum ti-a iesit!

      Ștergere
  6. Este super iubesc tot ce postezi MULȚUMESC

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună! Sărbători fericite! Am făcut și eu această prăjitură de curând și am pus-o în frigider cum ai zis și tu, dar a căpătat un aspect crăpat și nu înțeleg de ce! Mă poți ajuta cu vre-un sfat?

    RăspundețiȘtergere