green

joi, 3 mai 2012

Prajitura Tosca










Ma grabesc sa postez reteta asta din doua motive. Unul dintre ele este faptul ca este prajiturica mea preferata, asa ca vreau sa faceti si voi cunostinta cu ea si sa va bucurati de toata savoarea ei, asa cum o fac si eu. Un alt motiv este cererea expresa a surioarei mele sa o public cat mai repede ca sa o pregateasca si ea. Surioara, abia astept sa mai pap, ca nu prea m-am saturat, asa ca treci la cofetarit.

Ok, din prima va spun ca pregatind-o pentru ziua sotului meu si avand foarte  multe de cofetarit si gatit, am gresit oleaca, la genul ca am omis un strat de biscuiti. Asta este, imi pun cenusa in cap, v-am spus eu ca nu sunt perfecta.

Ce ziceti, trecem la treaba?

Pentru aceasta prajiturica minunata avem nevoie de:

Pentru blat:
-         8 albusuri
-         200 gr zahar
-         100 gr mac
-         50 gr nuca de cocos
-         4 linguri faina
-         1 lingurita rasa de praf de copt

          Pentru crema:
-         8 galbenusuri
-         8 linguri zahar
-         1 plic praf de budinca cu aroma de vanilie
-         1 pliculet zahar vanilat
-         300 ml lapte
-         300 gr unt

-         300 gr biscuiti petite beurre

Glazura:
-         100 gr ciocolata
-         cca 50 gr unt
-         2 linguri zahar brun
-         3 linguri lapte

          Incepem cu pregatirea blatului. Luam mixerul in mana si trecem la treaba. Batem spuma tare albusurile, iar cand am obtinut spuma adaugam treptat zaharul. Urmeaza macul, iar dupa ce incorporam bine, adaugam nuca de cocos. La final adaugam faina cernuta cu praful de copt.


      Compozitia se toarna in tava tapetata cu faina sau cu hartie de copt, varianta preferata de mine, si o dam la cuptorul incins la 180°C, pana trece testul scobitorii. Va reamintesc ca tava mea are dimensiunile 23x36 cm.


    Cat timp sta blatul la cuptor incepem sa ne ingrijim de crema. Mixam bine galbenusurile cu zaharul, pana ce acesta se topeste. Incorporam praful de budinca, zaharul vanilat si apoi laptele.

       Fierbem crema astfel obtinuta la bain-marie pana se ingroasa. O lasam sa se raceasca.

     Cand crema s-a racit complet incorporam untul, pe care trebuie sa-l avem moale, la temperatura camerei, folosind tot mixerul pentru aceasta.


       Peste blatul care s-a racit si el intindem aceasta crema.

      Peste crema, pe care am nivelat-o uniform, punem un strat de biscuiti pe care ii insiropam in cafea. Luam fiecare biscuite si il scufundam repede in cafea, ca sa nu se inmoaie prea tare, pentru ca vrem sa se lipeasca si glazura de ciocolata de ei.

       Pentru cei care nu agreeaza cafeaua, stiu ca exista pentru ca eu sunt una dintre ei, puteti pregati un siropel. Amestecati 5 linguri de zahar cu 2 linguri de cacao, apoi 2 pahare de apa. Se fierbe putin si la final se adauga un cubulet de unt. Cand s-a racit se pune esenta de rom.

        Ok, deci avem blatul, peste el am pus crema si peste crema un strat de biscuit, prin urmare ne mai ramane sa facem decat glazura de ciocolata.


        Putem alege sa facem glazura doar din ciocolata, in cazul asta o sa ne trebuiasca 250 gr de ciocolata de lapte pe care pur si simplu o topim si o intindem uniform peste biscuiti.

          In cazul glazurii asa cum am facut-o eu urmam pasii: laptele il punem cu zaharul intr-un vas pe foc. Cand s-a topit zaharul adaugam untul. Asteptam sa se topeasca si acesta, dam la o parte de pe aragaz si adaugam ciocolata amestecand bine pana se omogenizeaza. Turnam peste stratul de biscuiti si intindem uniform.


          Dam la rece.

          Iarasi trebuie sa avem grija la taiatul prajiturii. Folosim cutit fierbinte ca sa nu crape stratul de ciocolata pe unde doreste dumnealui ci pe unde vrem noi.

         Din pacate, fotografii cu rezultatul final sunt mai putine. Nu prea am apucat sa fac poze pentru ca au fost devorate mult prea repede.



        Stiu ca pare un pic complicat si mult de munca, dar nu este chiar asa, credeti-ma! Cand o sa auziti un “mmmm” la fiecare inghititura nu o sa regretati ca ati incercat-o.

          Spor la cofetarit si la savurat!
          

3 comentarii:

  1. buna prajitura ta!!! in fiecare zi as face ceva dulce.....dar caloriile imi zic:stop:)) frumos blog Ramona!! pup

    RăspundețiȘtergere
  2. VAAAI! Am descoperit blogul tau vara!!! Cum o sa mai intru in rochite! Imi plac toate dulciurile tale! Coincid cu genul de prajituri pe care le caut pentru familia mea! Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e mare chestie prajitura asta! Timp pierdut si oua multe. Aroma mai deloc! Ca doar ceva zahar vanilat nu se simte! E doar dulce si cam atat! Mult mai buna e o prajitura insiropata cu crema. Asta doar arata bine dar atat!!!

    RăspundețiȘtergere