green

vineri, 31 august 2012

Cheesecake in stil new yorkez










O provocare, doua provocari… Una secreta, alta divina… Ambele primite cu bratele deschise.

Prima, ati ghicit, este provocarea culinara a Amei cu care deja v-am obisnuit, iar luna aceasta blogul care mi-a revenit si pe care l-am rasfoit cu placere a fost Menta si Rozmarin.


A doua provocare mi-a fost data de Dumnezeu, care s-a gandit ca dragostea mea nemasurata pentru sotul si fetita mea nu este complet valorificata, asa ca s-a hotarat sa-mi mai trimita un ingeras, care deocamdata creste in pantecul meu si nu este decat o galma mica, care acum masoara cam 2 cm si are cam 10 saptamani. Asta o sa va explice si prezenta mea din ce in ce mai rara pe blog, pentru ca sunt in perioada cu greturi si din pacate nu prea mai gatesc. Sper insa, ca atunci cand o sa fiu in perioada cu pofte o sa o valorific la maxim si o sa va bucurati si voi de ea.

Acum sa trecem la treburile noastre, pentru ca oricum sunt in intarziere la competitie. Din pleiada de retete minunate de pe blogul pe care l-am studiat in secret am ales un cheesecake, cu care mi-am bucurat familia, pe langa marea veste: “O sa aveti un nepotel… de fapt, o sa mai aveti un nepotel!...” :). A avut un mare succes pentru ca s-a papat tot, dar eu din pacate nu m-am putut bucura decat de o jumatate de felie, pentru ca se pare ca bebe tine la silueta mea si nu m-a lasat sa pap mai mult.

Iata ingredientele de care avem nevoie (pentru o tava rotunda cu diametrul de 20 cm):

Pentru blat:

-         250 gr biscuiti digestivi
-         100 gr unt

          Pentru crema de branza:

-         500 gr branza Quark (mie mi-a fost imposibil sa gasesc asa ca am inlocuit-o cu crema de branza)
-         2 oua
-         100 gr zahar fin
-         ½ lingurita esenta de vanilie

          Pentru crema de smantana:

-         300 gr smantana fermentata
-         50 gr zahar fin
-         o lingurita esenta de vanilie

          Pentru garnitura:

-         dulceata de zmeura (in reteta originala se foloseau afine, dar eu nu am gasit si in plus eu sunt fana zmeura si o folosesc de fiecare data cand am ocazia)

          Incepem cu pregatirea blatului, pentru care este nevoie mai intai sa zdrobim bine biscuitii. Apoi topim untul la foc mic, adaugam biscuitii zdrobiti si amestecam pana se omogenizeaza. Nivelam pe fundul tavii si dam la frigider pana pregatim crema.

          Este de preferat sa folosim o tava cu pereti detasabili, dar daca nu aveti una asa mica, asa cum este si cazul meu, tapetati fundul vasului cu hartie de copt, asa o sa puteti scoate mai usor cheesecake-ul din el.


          Dupa ce am pus blatul de biscuiti la frigider, ne ocupam de crema de branza. Mixam branza, ouale, zaharul si esenta de vanilie pana se topeste zaharul.

          Turnam peste blat, nivelam bine si dam la cuptorul incins la 190°C timp de 20 minute. Scoatem vasul din cuptor si lasam cam 20 minute sa se raceasca.


          Urmeaza crema de smantana pentru care amestecam bine smantana, zaharul si esenta de vanilie.

          Turnam in tava, nivelam si mai dam la cuptor inca 10 minute. Nu dati cu pietre, nu este vina mea, timerul de la cuptor s-a gasit sa-mi joace feste tocmai acum, asa ca nu a stat tocmai 10 minute, ci vreo 20. Nu stiu cum iesea daca lasam timpul correct, dar va spun sigur ca a iesit foarte bun si asa.


          Lasam la racit, dupa care punem la frigider minim 8 ore, sau mai bine peste noapte.

          Scoatem prajitura din frigider cam cu o ora inainte de servire si o garnisim cu dulceata pe care o avem pregatita.




                            


          O prajiturica extraordinara pentru care nu este nevoie sa batem drumul pana la New York ca sa o savuram.

  

          Spor la cofetarit si pofta buna!




3 comentarii: