green

joi, 25 octombrie 2012

Evantai











Deja este o traditie in micuta mea bucatarie participarea la provocarea secreta lansata de Ama. Incep sa numar lunile care trec dupa provocarile la care particip. Luna de luna astept cu aceeasi nerabdare sa vad de surpriza o sa mai am. Luna aceasta blogul care mi-a revenit mie si de unde am ales in secret o reteta este Gust si pasiune. Uff… ce de bunatati am gasit acolo. Am ales in final aceasta reteta si nu am fost dezamagita deloc, desi nu sunt deloc o experta in ale aluatului.


Iata de ce ingrediente avem nevoie:

Pentru aluat:

-         500 gr faina
-         125 ml lapte
-         125 ml apa
-         20 gr drojdie proaspata sau un pliculet (7gr) drojdie uscata
-         1 ou
-         50 gr unt
-         1 lingurita miere

          Pentru umplutura:

-         250 gr sunca
-         150 gr cascaval

-         1 ou si putin lapte pentru uns

Framantam aluatul. Facem un cuib in mijlocul fainii, punem drojdia uscata si incepem sa adaugam apa cu laptele caldute, mierea, untul topit si oul. Framantam pana nu se mai lipeste de maini si de vas, minim 10 minute, apoi lasam la dospit.


Dupa ce s-a dospit (cam ½ - 1 ora) intindem aluatul intr-o foaie. La mijlocul foii punem jumatate din cascaval, sunca, apoi restul de cascaval. Eu am ras cascavalul si sunca am taiat-o fasii.

Punem o latura a foii pana la jumatate, o acoperim apoi cu cealalta parte si intoarcem cu fata in jos in tava de aragaz, pe hartie de copt.


Taiem cu cutitul fasii late de cca 3 cm pe care le rasucim un pic cu umplutura in sus si formam un evantai deschis (semicerc). Mai lasam sa creasca in jur de ½ ora.

Ungem cu ou amestecat cu putin lapte si dam la cuptorul incins la 180°C timp de 30-35 minute.


Inca de cum este la cuptor o sa va incante simturile cu un miros imbietor, care va va face sa tot dati tarcoale pana o sa gustati. Si nici cand o sa gustati nu o sa fiti dezamagiti.







Spor la bucatarit!



2 comentarii: