green

marți, 30 octombrie 2012

Muraturi asortate










O sa treaca sezonul si eu nu am apucat inca sa postez toate retetele de muraturi pe care le-am pregatit pentru iarna. Azi este randul muraturilor asortate, pentru ca, sa fim sinceri, parca nu este iarna daca nu gustam niste muraturi, asa cum mancam si cand eram mici, la tara, direct din butoiul bunicilor.


Partea buna la muraturile astea este ca putem pune ce vrem si in ce proportii vrem. Iata cum le-am pregatit eu.

Ingrediente:

-         gogonele (cam 3 kg)
-         sfecla rosie (4-5 bucati potrivite)
-         morcovi (cam 8 buc)
-         conopida (2 buc)
-         varza (1-2 verze micute)
-         castraveti (cam 10 buc)
-         usturoi (3 capatani)
-         hrean (3-4 buc)
-         frunze telina (cam o legatura)
-         cimbru uscat (o ramura)
-         1 lingura ienibahar boabe
-         1 lingura piper boabe
-         5 lingurite coriandru
-         5 lingurite boabe de mustar
-         apa
-         sare grunjoasa neiodata (1 lingura cu varf la litru de apa)

          Mai intai ne asiguram ca avem borcanele pregatite, spalate si sterilizate . Mie, cu cantitatile de mai sus mi-au iesit 4 borcane de 4,2 l.

          Spalam si curatam legumele. Conopida o rupem in buchetele, sfecla rosie o taiem in felii, morcovii ii taiem in 2 sau in 4 pe lung, depinde cat de mari sunt, varza o taiem in felii (ca pepenele).

          Cladim legumele foarte bine in borcane, ca sa nu se ridice atunci cand punem saramura in borcane. Din cand in cand mai strecuram cate un catel de usturoi si cate o fasie de hrean.


          Umplem borcanele cu apa (ca sa masuram cata saramura sa facem) si apoi o rasturnam intr-un vas incapator. Eu am mai pus apa in plus ca sa nu ma trezesc ca raman cu saramura insuficienta dupa ce a mai fiert. Adaugam sarea si fierbem pana s-a topit.

          Amestecam toate condimentele si punem in fiecare borcan peste legume. 


           Deasupra acoperim cu frunze de telina.


          Turnam saramura fierbinte in borcane (sub care avem o tava de metal sau o lama de cutit, ca sa nu avem surpriza ca vor crapa) si sigilam bine cu capace.







          Spor la bucatarit!






2 comentarii: