green

sâmbătă, 3 august 2013

Tarta rustica cu sunca










Dupa minunata tarta cu sunca si cascaval care l-a cucerit definitiv pe sotul meu (chiar m-a dojenit oleaca pentru ca nu am mentionat in postare cat de innebunit este dupa aceasta tarta) am mai gasit o varianta de tarta, mai rustica, la fel de delicioasa si chiar mai usor de pregatit.


Ingredientele de care avem nevoie (ies doua tarte):

Pentru aluat:
-         300 gr faina
-         15 gr drojdie proaspata sau 4 gr drojdie uscata
-         100 ml iaurt
-         1 ou
-         1 praf de sare
-         1 lingurita zahar
-         100 ml apa calduta

Pentru umplutura:
-         200 gr smantana
-         200 gr sunca (presata, Praga, de pui sau ce preferati voi)
-         200 gr cascaval

Pregatim un aluat din ingrediente de mai sus si framantam pana nu se mai lipeste de maini. (Amestecam faina cu drojdia uscata, adaugam iaurtul si oul, apoi apa calduta in care am dizolvat zaharul; dupa ce am omogenizat putin adaugam si sarea). Daca mai este nevoie mai adaugam faina. Lasam la dospit cam o ora. Am folosit masina de paine la framantat, iar in cazul asta puneti ingredientele in ordinea: apa, iaurt, ou, sare, zahar, faina, drojdie.

Dupa ce a dospit impartim aluatul in 2 parti egale pe care le intindem in 2 foi rotunde cat mai subtiri.

Pe fiecare foaie intindem in mijloc 100 gr smantana, apoi 100 gr sunca tocata cubulete si deasupra 100 gr cascaval ras. Aducem marginile putin spre centru si mai lasam la dospit cam 20 minute.


Ungem cu ou si dam la cuptorul incins la 180°C timp de aprox. 25-30 minute. Trebuie sa se rumeneasca frumos.





Se serveste atat calduta cat si rece.
 


Spor la bucatarit si pofta buna!




Sursa de inspiratie: Pasiunile Mihaelei


2 comentarii: