green

luni, 16 decembrie 2013

Idei meniuri de sarbatori










         Zilele trecute o prietena a Micutei bucatarii m-a rugat pe facebook sa o ajut cu idei pentru meniul de Craciun. Mi-am dat seama ca multi dintre noi suntem in situatia asta, inclusiv eu, care ma incapatanez de fiecare data cand am o masa cu iz de sarbatoare sa incerc lucruri noi, nu prea imi place sa fac de fiecare data aceleasi lucruri, de prajituri nici nu mai spun.


          Cotrobaind prin postarile pe care le am mi-am dat seama ca la capitolul aperitive stau cam prost si asta pentru ca mi-e foarte greu cand am o masa festiva, fiind singura in bucatarie, sa o si pregatesc sa mai fac si poze.

          Ca sa va povestesc putin cum sta treaba cu sarbatorile la noi. Craciunul intotdeauna il petrecem in familie, la ai mei acasa, asa ca pregatirea mesei de Craciun nu-mi revine in totalitate mie. Partea care imi revine mie este cea a desertului, mama pregateste bucatele traditionale, de la caltabos, sarmale, la friptura de porc. La masa de revelion, pentru ca in ultimii ani, datorita copiilor, care ba au fost prea mici, dependenti de titi lu’ mami, ba au fost in burtica, nu am plecat nicaieri, eu ma ocup de toata pregatirea.

          Iata cateva idei pentru aceste mese festive:

          La APERITIV:

1.     Chec aperitiv mozaic

  
2.     Briose cu dovlecei si sunca

3.     Aperitiv cu sunca si cascaval


4.     Rulada de cascaval cu sunca


5.     Chec aperitiv cu verdeata


6.     Flori din foietaj


7.     Trandafiri din foietaj


8.     Salata de sunca


9.      Cuburi aperitiv


10.  Frigarui aperitiv


11.  Dobos cu  cascaval si sunca


12.  Bilute de cascaval



La DESERT:

Prajituri cu crema:

1.     Prajitura cu crema de lamaie


2.     Prajitura Macolimo


3.     Prajitura Intercontinental


4.     Prajitura cu mascarpone


5.     Rulada cu zmeura si crema de branza


6.     Prajitura Kinder Pingui


7.     Prajitura Eszter Hazi


8.     Prajitura cu biscuiti


9.     Prajitura Rafaello


10.  Prajitura cu mac si nuca de cocos


11.  Prajitura cu nuca de cocos


12.  Prajitura Crème a la crème


13.  Prajitura Fanta


14.  Prajitura Tosca


15.  Prajitura “patru arome”


16.  Prajitura Miracol




Fursecuri, biscuiti, checuri:

1.     Cookies cu merisoare si fulgi de migdale


2.     Briose


3.     Biscuiti cu vitralii


4.     Fursecuri fragede


5.     Deliciu cu cocos


6.     Biscuiti spiralati


7.     Chec fin cu portocale


8.     Cookies cu fulgi de ciocolata



 Torturi:

1.     Tort cu ciocolata alba si cocos


2.     Tort cu zmeura si mascarpone


3.     Tort White Mousse


4.     Tort cu crema de cacao







Spor la bucatarit si mese imbelsugate!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu