green

sâmbătă, 9 iunie 2012

Jeleuri de mere










De cate ori nu s-a intamplat ca prichindeii nostri sa aiba pofta de tot felul de dulciuri pe care nu dorim sa le cumparam. Ema nu este inca la varsta la care sa fi incercat vreodata jeleurile, dar eu recunosc ca si acum ele sunt “placerea mea vinovata”. Asa ca atunci cand am descoperit aceasta reteta am fost mai mult decat bucuroasa. 



Pentru aceasta reteta multumesc colegei mele dragi din breasla bloggerilor culinari, DiaMar – bucataria galbena, blog pe care ar trebui sa-l vizitati des, pentru ca si ea are o fetita pe care o rasfata cu bunatati, asa ca aveti de unde fura retete minunate pentru cei mici.

Ca sa trecem la oile noastre, sau mai bine zis la jeleurile noastre, iata de ce avem nevoie:

-         800 gr mere
-         sucul de la o lamaie
-         1 lingurita de scortisoara
-         20 gr gelatina (2 pliculete)
-         miez de nuca

          Mai intai curatam merele de coaja si le dam pe razatoarea mica. Apoi le amestecam bine cu sucul de la lamaie si lasam 40 minute.

          Cand am terminat cu merele ne ocupam de gelatina, pe care o lasam la hidratat cu 50 ml suc de mere timp de 30 minute.

          Dupa ce s-a scurs timpul in care am lasat la odihnit merele rase cu zeama de lamaie, asa… ca sa se cunoasca mai bine si sa isi imbine aromele, le punem la foc potrivit pana scade bine zeama. Luam apoi de pe foc, adaugam scortisoara si la final gelatina si amestecam bine.


          Lasam sa se raceasca compozitia, atat cat sa o punem la frigider, unde trebuie sa stea pana se incheaga.

          La final formam bilute, pe care le putem da prin miez de nuca macinat, amestecat cu scortisoara daca dorim.








          Spor la bucatarit si pofta buna piticilor!



Un comentariu: