green

miercuri, 27 iunie 2012

Pui Sichuan










Cea mai recenta mancarica chinezeasca pe care am incercat-o si care a urcat vertiginos pe locul I in topul preferintelor mele este acest pui Sichuan. Am gasit reteta pe unul dintre blogurile mele preferate, Edith’s kitchen, pe care vi-l recomand din suflet, unde o sa gasiti multe retete asiatice apetisante, daca sunteti amatori, si multe alte bunatati.  


Ce imi place mie cel mai mult la aceste preparate chinezesti, pe langa faptul ca sunt foarte gustoase, este ca se pregatesc rapid, asa ca nu este nevoie sa petrecem prea mult timp in bucatarie ca sa le avem pe masa.


Ingredientele de care avem nevoie pentru 4-5 portii:

-         6 linguri ulei
-         3 ardei iuti mici curatati de seminte si maruntiti (eu nu am pus pentru ca nu prea imi place iute, dar voi puteti incerca)
-         3 morcovi tocati cubulete
-         500-600 gr carne de pui dezosata (am folosit pulpe dezosate)
-         2 legaturi de ceapa verde sau 2 cepe uscate taiate fideluta
-         1 ardei gras taiat fideluta
-         6 catei mari de usturoi
-         ½ pahar apa
-         4-5 linguri sos de soia
-         2 lingurite de otet balsamic
-         2 lingurite de amidon
-         1 lingurita de zahar

Odata ce avem ingredientele pregatite ne apucam de treaba. Mai intai incingem uleiul, punem puiul taiat fasii si lasam la calit 5-10 minute. Dupa ce s-a facut scoatem puiul si il pastram cald, intr-un vas acoperit.

Punem ceapa la calit cam 2 minute (dupa ce am scos puiul ne ramane destul ulei, dar daca este insuficient mai putem adauga o lingura).

Adaugam ardeiul si morcovul si mai lasam 2-3 minute la foc iute.

Cand s-au scurs minutele punem si puiul.

Amestecam apa, sosul de soia, otetul, zaharul si amidonul si turnam in tigaie peste pui, amestecand pana se ingroasa putin.

Adaugam si usturoiul pisat si mai fierbem 1-2 minute, nu mai mult.



Putem servi ca atare, cu garnitura de orez, orez prajit sau cu taitei din orez.





Spor la bucatarit si pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu