green

sâmbătă, 16 martie 2013

Prajitura cu mascarpone, jeleu de capsuni si ciocolata











Dragii mei, luna aceasta reusesc sa raspund provocarii secrete mai devreme ca de obicei si asta pentru ca ma pregatesc de nastere asa ca nu mai am timp. Provocarea din luna martie este gazduita de Laura si ale ei bucate pe alese, iar blogul care mi-a revenit este cel al Adelei, un blog foarte frumos pe care eu il urmaresc indeaproape si de unde am ales o reteta absolut minunata.


Prajitura am pregatit-o pentru 8 martie, pentru a ne rasfata noi fetele cu ceva delicios si bineinteles sa servim si barbatii care ne aduceau cadouri J. Reusesc abia acum sa o postez pentru ca, desi la prima sarcina n-am avut nicio treaba cu el, acum m-a ajuns si pe mine “sindromul pregatirii cuibului” si parca nu am stare; pregatesc bagaje pentru spital, aranjez haine prin dulapuri ca sa las totul in ordine acasa… pfiuu… multa treaba. In bucatarie am interdictie de la sotul meu, intru doar sa pap. Stie el ce stie, cu greu ma abtin sa nu stau si acum sa pregatesc cate ceva bun de papa. Hai sa nu va mai plictisesc cu povestile mele si sa trecem la treaba.

Ingredientele de care avem nevoie sunt:

Pentru blat:
-         10 albusuri
-         5 galbenusuri
-         10 linguri zahar
-         2 linguri mac
-         10 linguri faina
-         1 lingurita praf de copt

          Pentru crema:
-         500 gr mascarpone
-         5 galbenusuri
-         5 linguri zahar
-         200 ml frisca

          Pentru jeleu:
-         300-400 gr capsuni
-         10 gr gelatina
-         2 linguri zahar

          Pentru glazura:
-         200 gr ciocolata
-         50 ml frisca
-         50 gr unt

          Prima data, pentru blat, batem spuma tare albusurile, adaugam zaharul, apoi pe rand cele 5 galbenusuri, macul si faina cernuta impreuna cu praful de copt.



          Tapetam o tava cu hartie de copt, turnam compozitia si dam la cuptorul incins la foc potrivit (180°C) pentru 30-40 minute (facem testul scobitorii).

          Dupa ce s-a copt il lasam sa se raceasca, apoi il taiem in doua blaturi.


          Pentru crema, incepem cu mixarea galbenusurilor cu zaharul, apoi crema obtinuta o punem la bain-marie pana se ingroasa si lasam la racit.


          Mixam putin mascarponele si incorporam in el crema de galbenusuri racita, apoi frisca batura spuma. Lasam la rece pana pregatim jeleul de capsuni.


          Ca sa obtinem jeleul de capsuni, punem zaharul peste capsunile taiate sau intregi, apoi dam pe foc pana se topeste zaharul si capsunile lasa sirop.


          Hidratam gelatina in 4 linguri de apa, apoi o topim la bain-marie si o adaugam peste capsunile caldute.

          Pe un platou punem prima foaie de blat, intindem jumatate din crema de mascarpone pregatita apoi turnam cu grija jeleul de capsuni niveland cat putem de bine. Dam la frigider pana se incheaga jeleul.

          Cand jeleul s-a intarit punem si restul de crema, apoi al doilea blat.


          Deasupra turnam glazura de ciocolata pe care o pregatim topind la bain-marie ciocolata amestecata cu frisca si untul.


Dam la rece. Taiem cu un cutit fierbinte si umed.

O prajiturica excelenta si racoritoare, pufoasa si cremoasa, o adevarata incantare pentru papilele gustative.


 







Spor la bucatarit si pofta buna!




4 comentarii:

  1. Ce bine arata!! Cred ca e tare delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai cucerit cu reteta asta, combinatia mi se pare excelenta!
    Nastere usoara iti doresc si multa multa rabdare pana te acomodezi cu doi ingerasi in casa :) Si eu am doi, nu imi mai pot imagina viata fara ei. Inca ma adaptez, dragostea lor compenseaza toate noptile nedormite si toate nazdravaniile care le trec prin cap

    RăspundețiȘtergere