green

joi, 1 noiembrie 2012

Ciolomada (muraturi asortate)











Din ciclul “ce muraturi am mai pus pentru iarna in mica mea camara” azi va prezint un alt fel de muraturi asortate, ciolomada. Va spun sincer ca nu am mancat niciodata, am inteles ca sunt specifice ardealului unde eu nu prea am ajuns, dar cautand diverse retete am gasit-o si pe aceasta si pentru ca mi-a placut foarte mult cum arata am zis ca putina diversitate nu strica.


Iata de ce avem nevoie (cantitatile sunt la alegerea fiecaruia, dupa preferinte):

-         Varza alba
-         Varza rosie
-         Gogonele
-         Morcovi
-         Ceapa alba si rosie (eu am uitat sa pun)
-         Ardei grasi (nici ardei nu am pus)
-         Conopida
-         Castraveti
-         Otet
-         Marar si cimbru uscate
-         Coriandru si mustar boabe
-         Piper boabe
-         Ienibahar
-         Foi dafin
-         Hrean
-         Sare neiodata
-         Zahar

          Spalam, curatam legumele si le tocam fideluta, feliute si buchetele. Frecam cu putina sare si zeama de lamaie si lasam peste noapte ca sa-si lase legumele apa.

          A doua zi, fierbem zeama pe care si-au lasat-o cu toate condimentele, sare, otet si zahar dupa gust. Eu am mai adaugat si apa, ca sa nu am surpriza ca nu o sa-mi ajung zeama.


          Cat sta sa dea in clocot compozitia noastra, punem in borcane legumele, fara sa le inghesuim prea tare, ca sa nu fermenteze.

          Turnam zeama peste ele, sigilam bine borcanele cu capace si dam la pastrare in camara. Ca sa nu se ridice la suprafata eu am pus betisoare de la mararul uscat, pentru ca nu am avut ramurele de visin.

          Cam asta-i tot. Astept cu nerabdare sa vad cum au iesit si bineinteles ca o sa va anunt si pe voi.






          Spor la bucatarit!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu