green

duminică, 16 februarie 2014

Ciuperci umplute










 Cred ca ati observat si voi pana acum, din lipsa retetelor cu ciuperci (cu exceptia salatei cu ciuperci), ca nu prea sunt fana a lor. De fapt nu imi plac deloc, pana si la pizza stau, spre amuzamentul tuturor, ca un copil mic si aleg ciupercile de pe blat. Dar sotul este innebunit dupa ele. Asa ca din cand in cand mai fac un efort si ii pregatesc. Am pregatit ciupercile astea dupa ce am citit mai multe retete, dar adaptata cu ce ingrediente aveam prin frigider. Eu nu va pot spune cat de gustoase au fost, dar sotul le-a laudat si le-a venit de hac imediat.


Ingrediente (cantitatile nu sunt batute in cuie, fiecare le poate adapta dupa bunul plac):

-         10 ciuperci champinion, mai mari
-         o ceapa potrivita
-         2-3 felii de sunca presata (optional)
-         cca 100 gr cascaval ras
-         sare, piper
-         rosii cherry sau ardei gras rosu pentru decor


Mai intai scoatem piciorusele ciupercilor si spalam bine si palariile si piciorusele. Palariile le punem la scurs, iar piciorusele le tocam marunt.

Tocam marunt o ceapa si o punem la calit intr-o picatura de ulei. Dupa ce s-a calit, adaugam ciupercile tocate si le lasam sa se inmoaie, iar in cazul in care isi lasa multa zeama, lasam sa sece. Optional, putem adauga si sunca presata tocata marunt, pentru un plus de savoare, potrivim de sare si piper. La final adaugam cascavalul ras si dam de pe foc (pastram putin cascaval pentru a presara si deasupra).


Punem palariile ciupercutelor intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le umplem cu compozitia pregatita. Presaram cascaval ras si deasupra putem orna cu jumatati de rosii cherry sau patratele de ardei gras (sotul mi-a spus ca au avut nu numai un rol ornamental, dar au dat un plus de savoare ciupercutelor).

Dam la cuptor pana se rumenesc frumos.

Va spun foarte sincer, cand le-am vazut pe farfurie, mi-au facut si mie pofta.










Spor la bucatarit si pofta buna!



2 comentarii: