green

marți, 21 februarie 2012

Cake pops cu biscuiti









Cred ca cel mai asteptat moment al unui festin este desertul. Trebuie sa recunosc ca, cel putin in cazul meu, acesta este si preferatul meu. Dar mai mult decat atat este si activitatea mea preferata in bucatarie: cofetaritul.

M-am gandit putin ce prajiturica sa va prezint prima data, astfel incat sa nu va sperii, ci dimpotriva sa va incurajez sa puneti mana pe ustensile si sa faceti o surpriza celor dragi, indulcindu-i cu ceva pregatit cu manutele voastre. Si pentru ca am pregatit de curand si am facut senzatie cu ele, vedetele de astazi sunt: cake pops-urile cu biscuiti.


Reteta o am de pe blogul idolului meu in ceea ce priveste cooking-ul, “Julia mea” (asta pentru cei care au vazut filmul “Julie and Julia”), Teo's kitchen, blog pe care l-am recomandat deja multora dintre voi, asa ca sunt sigura ca il stiti deja. Pentru cei carora mi-a scapat pana acum sa-l laud va spun sa intrati cu incredere, veti gasi tot ce va doriti acolo in materie de mancaruri delicioase.

Sa revenim la aceste minunate prajiturele pe bat. Am avut o dilema la inceput in ceea ce priveste betele pe care o sa pun aceste prajiturele. Am folosit pana la urma scobitori pentru frigarui, dar pentru ca cele pe care le aveam erau prea lungi, le-am taiat pe jumatate. Pentru urmatoarele (pentru ca sunt mai multe retete si abia astept sa le incerc) am cumparat tot bete pentru frigarui, dar mult mai scurte, asa ca nu o sa mai chinui cu taiatul lor. De asemenea mai puteti folosi si betisoarele pe care le gasim la librarii, atat de familiare copilariei noastre. Sau daca nici ideea asta nu va surade, pur si simplu treceti de etapa pusului pe bat.

Ingredientele de care avem nevoie:

-         16 biscuiti Oreo (sau alti biscuiti cu crema)
-         100 gr crema de branza (la temperature camerei)
-         200-300 gr ciocolata cu lapte



Biscuitii ii maruntim foarte fin, eu am folosit robotul de bucatarie, apoi ii amestecam foarte bine cu crema de branza, astfel incat sa avem o compozitie omogena.

Cu aceasta compozitie formam bilute cu diametru de 2-3cm pe care le asezam intr-o tava tapetata in prealabil cu hartie de copt.


Dupa aceasta operatiune ne ocupam de topirea ciocolatei. Important la topirea ciocolatei este sa nu punem niciodata vasul in care avem ciocolata direct pe foc, pentru ca asa o sa ardem ciocolata. Intotdeauna punem un vas cu apa pe foc, iar cand apa este fierbinte, in el punem pe cel cu ciocolata, asta este operatiunea bain-marie. Dupa vreo 2-3 min, cand incepe sa se topeasca ciocolata, dam focul la minim si amestecam bine ca sa se topeasca si restul ciocolatei. Eu, atunci cand vad ca incepe sa se topeasca, ridic vasul cu ciocolata din apa si amestec bine pentru ca se mai topeste si prin amestecare.


Cand avem ciocolata topita, dam varful fiecarui betisor prin ciocolata si il infigem in bilute, ca apoi sa punem la frigider cel putin 1 ora, sau daca aveti loc in congelator o jumatate de ora. Este foarte importanta etapa asta, pentru ca prajiturelele sa se fixeze bine pe bat.

Dupa ce am lasat la frigider bilutele incepem “imbracarea” lor in ciocolata. Dupa cum vedeti in imagini, scufundam prajiturelele in ciocolata, iar dupa ce le invelim in totalitate, batem usor cu degetul pe betisor, sau batem betisorul de vas in timp ce invartim, astfel incat sa cada excesul de ciocolata. La final fixam cake pops-ul intr-o bucata de polistiren si le dam la frigider ca sa se intareasca bine ciocolata.
Mie mi-au iesit in jur de 30 de prajiturele.


      Credeti-ma ca este si mai usor decat pare. Iar efectul este unul fantastic. Prima intrebare pe care mi-au pus-o cei care au facut cunostinta cu ele a fost “Sunt facute in casa?!”. Da! Si le puteti face chiar si voi.









Spor la cofetarit si la savurat!




2 comentarii:

  1. Ramona, ce fel de crema de branza folosesti la aceasta reteta ?

    Simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, eu folosesc de obicei Hochland Creme clasic, dar puteti folosi la fel de bine si Philadelphia sau orice alta crema de branza.

      Ștergere