green

miercuri, 29 februarie 2012

Cookies

        
          






     
        A venit primavara! Nu pot sa va urez decat sa va bucurati de zilele ei calde, de florile care inmiresmeaza totul in jur, de cerul senin, de toata natura care se trezeste dupa o iarna posomorata! Si daca la urari nu ma pricep chiar asa bine, martisorul meu pentru voi este unul dulce, facut cu manutele mele: prajiturele cu fulgi de ciocolata.
  
          Aceste prajiturele m-au cucerit cu aroma lor de unt combinata cu cea de ciocolata, completandu-se perfect cu un pahar de lapte. Chiar daca sunt perfecte ca sa-l asteptam pe Mos Craciun cu ele, asa cum l-am asteptat noi Craciunul trecut, sunt delicioase in orice perioada a anului si savurate cu aceeasi placere in orice moment al zilei, fie la mic dejun cu un pahar de lapte, fie la pranz ca desert, fie ca o cina usoara.

          Si pentru ca din pacate nu le puteti gusta, desi le-am facut special pentru voi, urmeaza sa va convingeti trecand voi la treaba. Va promit ca nu dureaza mult, iar rezultatul merita efortul.

          Iata ce ne trebuie:

-         280 gr faina
-         225 gr unt la temperatura camerei
-         2 oua
-         200 gr zahar brun
-         100 gr zahar
-         250 gr fulgi de ciocolata
-         ½ lingurita bicarbonat de sodiu
-         o lingurita sare
-         esenta vanilie
         

          Cel mai usor sa le pregatiti este daca aveti robot de bucatarie. Eu am facut cu mixerul de mana, ca sa va arat ca nu este rau nici cu el.

          Mai intai spumam untul cu tot zaharul (adica il mixam bine pana avem o crema pufoasa), apoi punem esenta de vanilie si ouale. Dupa ce am mixat cca 2 minute adaugam faina, pe care am cernut-o impreuna cu bicarbonatul si sarea. La final incorporam si fulgii de ciocolata (eu am avut banuti, pe care i-am sfaramitat in bucatele mai mici).


          Cand avem gata compozitia, tapetam tava cu hartie de copt si cu o lingurita punem cate o biluta de aluat, cu distanta de cam 5 cm, pentru ca o sa se lateasca destul de mult. Dam tava la cuptor in jur de 10 minute. Va dati seama ca sunt gata atunci cand vedeti ca se rumenesc pe margini, dar la mijloc sunt inca moi.

          Atunci cand le scoatem de la cuptor le lasam sa se racoreasca putin in tava (nu incercati sa le luati imediat pentru ca sunt inca moi si o sa se rupa, cand se mai racesc se si intaresc), apoi le mutam pe un gratar sa se raceasca bine. Eu din pacate am un gratar tare mic, asa ca le-am cam inghesuit, voi le puteti lasa mult mai aerisite.


          O sa vedeti ca dupa ce le gustati cu greu o sa va puteti opri, asa ca este in zadar sa va spun ca le puteti pastra multe zile, inchise ermetic.

          Si aici fac funda la martisorul meu si vi-l daruiesc din tot sufletul!





         
           


Sursa de inspiratie: Teo's kitchen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu