green

marți, 13 martie 2012

Mancare de fasole






            Dupa ce v-am tot rasfatat cu dulciuri este cazul sa va mai fac pofta si de o mancarica. M-am gandit ca daca tot este post sa va prezint o mancarica ce poate fi pregatita acum. Noi nu tinem post asa ca am strecurat acolo niste sunculita taraneasca, dar va garantez ca este le fel de gustoasa si fara.


          Pentru aceasta mancarica de fasole avem nevoie de:

-         cca 500 gr fasole uscata
-         1-2 morcovi
-         2 cepe mari
-         1 ardei gras
-         o legatura de marar
-         200-300 gr sunculita taraneasca sau Kaiser
-         cimbru uscat si/sau leustean uscat
-         boia de ardei dulce si/sau pasta de tomate

          Mai intai, dupa ce am ales si spalat bine fasolea uscata, o punem la fiert. Dupa ce a fiert cam 10 minute aruncam apa si punem alta. Lasam alte 10 minute sa fiarba si schimbam din nou apa. Facem toata chestia asta ca sa nu avem mai tarziu probleme, daca intelegeti ce vreau sa spun. Cand punem cea de-a treia apa aruncam acolo si morcovii taiati rondele si o jumatate de ceapa tocata marunt.
          Lasam la foc domol, ca sa nu se sfarme boabele de fasole, pana sunt fierte toate legumele. Fasolea o putem incerca daca este fiarta luand in lingura un bob si sufland peste el, daca incepe sa se decojeasca este fiert. Oprim focul si incepem cea de-a doua operatiune.


          Calim ceapa ramasa, tocata marunt, in ulei. Dupa ce s-a inmuiat punem o lingurita de boia de ardei dulce si/sau o lingura de pasta de tomate. Acestea au un rol estetic, de a da o culoare frumoasa mancaricii.
         Urmeaza sa punem si ardeiul gras, taiat in fasii subtiri (eu am ratat, va spun sincer am uitat sa-i pun, dar norocul meu a fost ca erau congelati deci s-au inmuiat repede) si il lasam si pe el sa se inmoaie.
          Dupa asta punem si sunculita taraneasca, daca nu facem de post.
        Ultima data adaugam vedeta acestei mancarici, fasolea. O adaugam cu polonicul, din vasul in care a fiert, in acest fel luam si morcovii cu ceapa, dar si zeama in care a fiert fasolea. Condimentam cu sare, cimbru si leusteanul uscat si mai lasam 10-15 minute sa fiarba.


          La final adaugam mararul tocat si oprim focul.



         


          Spor la bucatarit si la savurat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu