green

marți, 6 martie 2012

Budinca de orez











          De multe ori raman in pana de idei la capitolul papica pentru gargarita mea. Daca de masa de pranz mai trec cu niste legume la cuptor, cu o supica de pui, seara mi-e cel mai greu. Tot ii mai servesc un gris cu lapte, cereale, taitei cu lapte, dar cred ca se mai satura si ea. Asa ca incerc sa mai diversific.
         
          Una din retetele care au fost savurate cu placere de ea a fost aceasta budinca de orez, in care s-a imbinat perfect gustul orezului cu lapte cu aroma lamaii.         

          Eu am preferat sa pic un strop de esenta de lamaie in loc de coaja rasa, asta pentru ca am eu o goanga pe creier cum ca in coaja de lamaie ar fi destule chestii toxice si deocamdata nu vreau sa-i fac cunostinta cu ele.
          Ok, acum sa trecem la treaba.

          Ingredientele de care avem nevoie sunt:

-         500 ml lapte
-         3 oua
-         1-2 linguri zahar (sau deloc, daca nu ati invatat inca copilul cu el)
-         150 gr orez
-         coaja rasa de la ½ lamaie sau esenta de lamaie

          Pentru inceput fierbem orezul in lapte. Cand este aproape gata adaugam si zaharul. Mai lasam putin sa fiarba si apoi dam la o parte de pe foc si adaugam coaja de lamaie sau esenta, dupa preferinte. Lasam sa se racoreasca.
         
       Acum ne ocupam de oua. Reteta pe care am gasit-o spunea sa bat galbenusurile spuma, iar albusurile ca pentru bezea. Eu am preferat sa bat foarte bine ouale intregi. Peste orezul fiert in lapte turnam ouale batute si incorporam bine, amestecand usor. 


        Turnam compozitia intr-un vas uns cu unt si o bagam la cuptorul preincalzit la 180°C si lasam in jur de 30 minute sau pana se rumeneste frumos deasupra.


         Putem sa o servim ca atare sau daca piticii sunt mai mofturosi puteti adauga  diverse dulceturi sau gemuri de fructe.
         





            Spor la bucatarit!


Sursa de inspiratie: Sanda Marin

4 comentarii:

  1. Delicioasaaa!! am facut pentru pitica si i-am papat-o noi :)
    Cu ocazia asta am invatat sa fac si eu budinca pentru ca demult vroiam si nu stiam cum.Aacum o incerc pe cea cu mere, sper sa-i placa si aceasta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura, ma bucur tare mult ca v-a placut! Astept sa incerci si alte retete si sa-mi spui parerile tale.

      Ștergere
  2. Am facut ieri budinca cu mere, a fost wawww. Deja cu greu ma abtin sa nu o mananc eu pe toata, i-am mai pastrat o portie fetitei pentru diseara. Astept cu interes si alte idei pentru masa de seara, ca mereu sunt in pana.

    RăspundețiȘtergere
  3. E a n-oara cand fac aceasta budinca si de fiecare data am savurat-o cu mare placere si fff repede :) atat noi, cat si buburuza noastra...
    Multumim, Ramona!

    RăspundețiȘtergere