green

joi, 5 aprilie 2012

Cheesecake












Vine weekendul. Daca va ganditi sa pregatiti un desert si nu stiti ce, va usurez eu treaba. Puteti incerca acest cheesecake, care sigur va avea succes in randul celor care il vor gusta. Eu stiu sigur ca nu rezista prea mult in frigider atunci cand il pregatesc.

Ca sa va convingeti cat de simplu puteti avea un desert delicios, trebuie sa va puneti sorturile si sa treceti la treaba. Nu va retin prea mult timp in bucatarie.


Pentru crusta avem nevoie de:

-         100 gr unt
-         100 gr zahar
-         un ou
-         200 gr faina
-         o lingurita praf de copt
-         esenta vanilie
-         un praf de sare


          Pentru umplutura avem nevoie de:

-         1 kg branza de vaci
-         200 gr zahar
-         100 gr faina
-         4 oua
-         200 ml smantana
-         coaja de la o lamaie
-         esenta de vanilie
         
Pentru inceput ne ocupam de crusta. Mixam cam 5 minute untul cu zaharul si vanilia, adaugam oul, apoi faina pe care am cernut-o impreuna cu praful de copt si sarea. Trebuie sa obtinem un aluat omogen pe care il putem modela ca pe plastilina.


Tapetam cu faina peretii unei tavi pentru tort, eu am folosit una cu diametrul de 26 cm, iar pe fund ii punem hartie de copt.

Doua treimi din aluat le folosim pentru fundul tavii, iar o treime pentru pereti. Dupa cum v-am spus, consistenta aluatului este una de plastilina, asa ca amintiti-va de copilarie si bucurati-va ca mai puteti modela, pentru ca de asta avem nevoie ca sa dam forma crustei.

Dupa ce am modelat crusta introducem tava la cuptorul pe care l-am incins bine la 180°C. Tinem aproximativ 10 minute, cam atat este nevoie sa se rumeneasca frumos.


Cat timp crusta este la cuptor, pregatim crema. Mixam bine branza cu zaharul si coaja de lamaie. Adaugam faina cernuta, apoi urmeaza ouale, unul cate unul. La final adaugam smantana si esenta de vanilie si mai amestecam putin.


Cand crusta este rumenita o scoatem si turnam peste ea crema de branza, pe care o nivelam bine. Introducem din nou la cuptor pentru circa 50 minute, pana este rumenit usor pe margini. Eu l-am tinut putin mai mult, asa ca intr-o parte s-a rumenit cam mult.



Este bine sa stea la frigider peste noapte. Deasupra o putem orna cu putina frisca.
Ei bine, asa obtinem un cheesecake pe cat de simplu, pe atat de gustos.






  
Spor la cofetarit si la savurat!



Sursa de inspiratie: Teo’s kitchen


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu