green

vineri, 6 aprilie 2012

Somon cu broccoli in sos de smantana




           De curand am cumparat broccoli si mi-am propus sa-l gatesc si altfel decat insotit de alte legume la cuptor pentru pitica mea. Asa ca am inceput sa caut retete si pana la urma am combinat idei de la cateva si am incropit aceasta reteta.


Stim cu totii ce sanatos este broccoli, dar stim si de ce? Va pot spune eu ca este o legume miraculoasa, o sursa excelenta de vitamina A, acid folic si vitamina C (de 2 ori mai multa decat intr-o portocala). Este bogat in fier si potasiu, dar are si un continut bogat in calciu, aproape echivalent al laptelui in alimentatie. Cu toate elementele pe care le contine ajuta la vindecarea gastritelor, este cardioprotector, ajuta la intarirea oaselor, are proprietati antioxidante, antivirale si antibiotice, fortifica sistemul imunitar si este o arma excelenta impotriva stresului.

Nu-i asa ca acum am avea si noi pofta de niste broccoli?

Sa nu mai stam la taclale, hai sa trecem la treaba.

          Iata ce ne trebuie:

-         50-100 gr broccoli
-         50-100 gr somon fiert
-         o lingura unt
-         o lingura faina
-         200 ml lapte
-         2 linguri smantana

          Mai intai ne ocupam de broccoli. Il spalam si in rupem in buchetele, apoi il punem in apa clocotita si il tinem 5-10 minute. Eu recunosc ca l-am fiert 5 minute pentru ca altfel ar fi ramas mai tare si fetitei mele inca ii plac mancarurile moi. Cand este gata il scurgem de apa.
         

          Cat timp sta broccoli la inabusit ne ocupam de sosul de smantana. Topim untul, adaugam faina si gatim cam un minut. Urmeaza sa punem laptele si mai lasam cam 3 minute la foc mic pana se ingroasa. Adaugam smantana si lasam sa dea un clocot, apoi punem broccoli si mai tinem pret de cateva clocote.


          Amestecam cu somonul si servim. In cazul meu am adaugat si paste frunzulita.





        Ema a mancat foarte bine, desi nu este o fana a somonului. Sper ca si prichindeii vostri sa se bucure de mancarica asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu