green

joi, 10 ianuarie 2013

Deliciu cu cocos











Ma abat putin de la lista cu bucatele pregatite de sarbatori pentru aceasta reteta pe care am descoperit-o intamplator. Nu cred ca v-am marturisit ca pe langa pasiunea bucataritului, mai am si pasiunea de a descoperi noi retete, de obicei in blogosfera. Si asta pentru ca inca nu am ajuns la nivelul acela in care sa inventez eu noi retete.

Si colindand eu asa la intamplare am descoperit un nou blog frumos. Este vorba de Tara mea inventata – Bunatati, care a implinit luna trecuta 5 anisori (ii uram multi inainte, cu multe retete reusite si multi cititori multumiti!). Cu aceasta ocazie Diana, gospodina care sta in spatele tuturor retetelor minunate de pe acest blog, a organizat un concurs aniversar. Si pentru ca premiul este mai mult decat ispititor, o carte care este pe lista dorintelor mele de ceva timp, m-am hotarat sa particip si eu. Sa-mi tineti pumnii stransi!


Reteta este o combinatie facuta de Diana intre doua dintre dulciurile ei preferate, foarte reusita dupa parerea mea, asa ca va indemn si pe voi sa o incercati.

Iata de ce avem nevoie:

Pentru crema de cocos:

-         1 pachet de unt
-         100 gr nuca de cocos
-         5 linguri de zahar pudra (am pus linguri rase, ca sa nu iasa prea dulce)

Pentru salamul de biscuiti:

-         500 gr biscuiti
-         300 gr zahar (in reteta originala sunt 400 gr, dar mi-a fost teama sa nu fie prea dulce)
-         200 ml apa
-         200 gr unt (sau margarina)
-         2 linguri cacao
-         o sticluta esenta de migdale

          Incepem prin a pregati crema de cocos, pe care o obtinem foarte usor amestecand untul (pe care l-am scos din frigider cu 20 minute inainte de toata operatiunea) cu cocosul si zaharul pudra. Crema astfel obtinuta o dam la frigider.


          Ne putem ocupa acum de salamul de biscuiti, pentru care mai intai faramitam biscuitii pana se fac aproape praf (eu am folosit in acest sens robotul de bucatarie).

          Punem apa la fiert cu zaharul si fierbem 5 minute. Urmeaza sa adaugam untul sau margarina, dupa preferinte, iar dupa ce acesta s-a topit punem si cacaoa. Cand incepe sa bolboroseasca amestecul, oprim focul si adaugam esenta de migdale.


          Turnam peste biscuitii maruntiti acest sirop si amestecam bine. Impartim in 2 parti amestecul.

          Umezim o folie alimentara pe care intindem o parte din biscuiti. Puteti folosi o lingura umezita sau chiar manutele umezite (ultima varianta este cea mai comoda). Deasupra intindem jumatate din crema de cocos si rulam bine cu ajutorul foliei. Procedam asemenea si cu restul de amestec. In felul acesta ne ies 2 rulade maricele.


          Dam la rece cateva ore. La mine dupa vreo 5 ore a putut fi taiata, dar dupa ce a stat si peste noapte a fost perfecta. Un adevarat deliciu, asa cum spune si numele.

         





          Spor la bucatarit!
          



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu