green

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Briose din mamaliga











Astazi va prezint o gustarica delicioasa care sigur va incanta pe toti cei care o vor incerca. Am pregatit si pentru pitica mea, fara surpriza din mijloc, bineinteles, si s-a bucurat si ea la fel de mult ca si noi.


Iata de ce avem nevoie pentru aceste briosele:

-         2 cani cu apa
-         ½ cana malai
-         6 oua mici
-         100 gr parmezan (eu am folosit cascaval)
-         optional, 1 carnacior cabanos

          Cantitatile sunt pentru o tava de 6 briose. Daca vreti sa faceti mai multe, asa cum a fost si cazul meu, avand si o tava de 12 briose dublati cantitatile.

          Mai intai facem mamaliga din apa, malai si un praf de sare. Dupa ce am fiert mamaliga, luam de pe foc si amestecam cu parmezanul sau cascavalul. Ca sa iasa mai gustoasa mamaliguta, inainte de a o lua de pe foc, eu pun si un cubulet mic de unt si amestec pana se topeste.


          Ungem formele cu ulei si umplem aproximativ 3 sferturi fiecare forma cu mamaliga fierbinte (eu a doua oara cand o sa fac o sa pun hartiute, pentru ca s-au lipit tare desi am uns bine cu ulei).Cu o lingurita pe care am inmuiat-o in apa rece facem in mijlocul fiecarei briose o gaura, iar excesul il ridicam pe pereti.

          In fiecare adancitura pe care am facut-o turnam cate un ou mic.

          Ca sa fie mai interesante, inainte de a pune oul, strecuram cate o bucatica de carnacior cabanos.

          Presaram sare si piper si introducem tava la cuptorul incins, la foc mediu, pana se face oul de deasupra.


          Le scoatem din forme cand s-au mai racorit un pic si le putem servi fie reci fie calde.



 





          Spor la bucatarit si pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu