green

joi, 31 ianuarie 2013

Ciocolata de casa











Astazi ma laud cu o mare reusita. Da, da… “ce mare lucru” veti spune, “sa faci o ciocolata de casa”. Ei bine, am incercat vreo 2-3 retete si tot timpul am sfarsit prin a manca ciocolata cu lingurita din tava. Ieseau foarte gustoase, n-am ce zice, dar era totusi suparator. De curand am gasit reteta de ciocolata pe blogul lui Edith si am avut mare incredere in ea, toate retetele pe care le-am incercat de acolo au fost un succes, asa ca m-am incumetat sa mai incerc o data (sincer era si ultima). Acum ca am descoperit-o pe cea corecta in mod sigur o sa ma bucur mai des de delicioasa ciocolata de casa (care, apropos, seamana foarte tare cu cea care ne-o facea mama cand eram mici).


Iata ce ne trebuie:

-         150 ml apa
-         350 gr zahar
-         50 gr cacao
-         200 gr unt
-         500 gr lapte praf
-         150-200 gr miez de nuca (eu nu am pus decat vreo 50 gr alune, dar data viitoare sigur o sa pun mai multe)

          Fierbem apa cu zaharul, pana acesta se topeste.

          Punem cacaoa si mai lasam sa fiarba pana face bulbuci J.

          Dam la o parte de pe foc si adaugam untul, amestecand pana se topeste.

          La final adaugam laptele praf si nuca taiata grosier. In loc de nuca putem folosi alune, migdale, fistic sau chiar fructe uscate, dupa preferinta fiecaruia.


          Dupa ce am amestecat bine, tapetam o tava cu hartie de copt si intindem in strat uniform. Edith recomanda o tava de 25x18 cm, eu am folosit 2 tavi de chec.


          Dam la frigider pana se intareste, apoi o portionam. De la pranz pana seara se intarise, dar nu suficient, a doua zi era perfecta.





 


Spor la bucatarit si pofta buna!



3 comentarii: