green

miercuri, 23 ianuarie 2013

Tort cu zmeura si mascarpone











 V-am ramas datoare cu reteta de tort pe care l-am pregatit pentru noapte de Revelion. Mai intai de orice prezentare, va spun ca este cel mai bun tort pe care l-am mancat pana acum. Este racoritor si atat de delicios incat toti cei care l-au gustat au mai vrut o feliuta. Si asta in conditiile in care toata lumea, in noaptea de Revelion, pana la desert este deja plina de aperitive, fripturi si alte minunatii. Parca mananci din el si nu te-ai mai satura. Au fost persoane care au crezut ca este cumparat de la cofetarie, nicidecum facut in casa.


O sa vedeti in continuare o reteta lunga, cu multe indicatii, dar nu va speriati. Nu este nici pe departe asa complicat precum pare si daca va hotarati vreodata sa-l incercati o sa vedeti si voi ca “munca” multa este la impartirea cremelor.

In legatura cu blatul de tort, eu am preferat sa-l fac in casa, nu sa-l cumpar. L-am facut cu o zi inainte si a completat de minune acest tort (nu stiu cum iese cu blatul cumparat, dar sunt sigura ca daca il faceti voi acasa o sa fie extraordinar). L-am facut din 7 oua, intr-o forma de 26 cm.


Ingredientele de care avem nevoie sunt:

-         un blat de tort (fie cumparat, fie facut in casa dupa reteta asta)

          Pentru crema:
-         500 gr mascarpone
-         500 gr frisca
-         600 gr zmeura
-         15 linguri zahar pentru zmeura
-         10 linguri zahar pudra pentru mascarpone
-         125 gr crema de branza
-         10 gr gelatina
-         1 fioala esenta de vanilie

          Pentru ornat:
-         piure de zmeura (din cele 600 gr zmeura de mai sus)
-         1 plic tort gelee rosu
-         nuca de cocos
-         zmeura


          Batem frisca si o dam la rece.

          Batem mascarpone cu crema de branza, zaharul pudra si esenta de vanilie.


          Crema de mascarpone o amestecam cu 2/3 din frisca (restul de 1/3 din frisca o lasam la rece).


          Impartim acest amestec in 2 parti (una dintre ele sa fie mai multa cu 7-8 linguri pentru ca o sa folosim si la ornat). Dam la rece.

          Cat stau cremele la rece, punem zmeura impreuna cu zaharul intr-un vas pe foc (oprim cateva bucati de zmeura pentru a decora tortul). Amestecam continuu pana incepe zmeura sa-si lase suc, apoi lasam sa fiarba la foc minim, cca 10-15 minute, amestecand din cand in cand.


          Scurgem sucul din zmeura si il punem deoparte (eu am avut aproape o cescuta de suc).


          Restul dam prin sita pentru a indeparta samburii si pentru a obtine piureul de zmeura (asta mi s-a parut mie cea mai grea parte din tortul asta, pentru ca am avut o sita mica si m-am muncit mult timp, dar la final a meritat).

          Urmatorul pas este sa punem gelatina la inmuiat in cca 50 ml apa.

          Taiem blatul de tort in 3 foi (daca este cumparat o sa fie deja feliat). Punem o foaie de blat pe platou si punem inelul tavii in jurul ei.

          Topim gelatina la bain-marie (ca intotdeauna va atentionez sa nu o fierbeti, o tineti doar cat sa se topeasca granulele de gelatina).

          Cam 1/3 din gelatina o amestecam cu crema de mascarpone mai multa. Oprim de aici 7-8 linguri pentru imbracatul tortului.


          Cele 2/3 din gelatina le amestecam cu siropul de zmeura pe care l-am oprit mai devreme si apoi adaugam la crema de mascarpone mai putina, devenind astfel o crema roz.



          Peste primul blat de tort crema de mascarpone (din care am oprit cele cateva linguri pentru ornat).


          Urmeaza al doilea blat, peste care punem crema roz, apoi al treilea blat.


          Dam la rece minim 2 ore.


          Crema de mascarpone pe care am pus-o deoparte (cele 7-8 linguri) o amestecam cu 1/3 din frisca pe care am pastrat-o la rece si dam din nou la frigider.

          Si piureul de zmeura sta tot la rece.

          Cand s-a scurs timpul de odihna la frigider a tortului (il puteti lasa si peste noapte) indepartam cercul si il imbracam in crema de mascarpone si frisca.

          Deasupra punem jeleu de zmeura in care am pus plicul de tort gelee preparat conform indicatiilor de pe ambalaj cu 3-4 linguri de apa. Cand il turnati deasupra tortului trebuie sa va miscati foarte repede pentru ca se intareste in cateva secunde.Sfatul meu: turnati toata compozitia odata, cat mai uniform pe toata suprafata si apoi, repede-repede nivelati.

          Peste jeleu putem orna cu nuca de cocos si bucati de zmeura.

          Dam la rece.

          Un tort minunat, care a cucerit pe toti cei care l-au gustat, inclusiv pe cei mai pretentiosi.






         Trebuie sa scuzati calitatea pozelor, sunt sigura ca intelegeti ca in noapte de Revelion nici nu aveam dispozitia, dar nici nu puteam lasa sa astepte toata lumea ca sa fac eu poze. 






          Spor la bucatarit!

         

Sursa de inspiratie: Edith's kitchen




          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu