green

joi, 10 ianuarie 2013

Biscuiti spiralati











Pe masa de Craciun am avut, printre multe alte bunatati, si acesti minunati biscuiti spiralati. Dar nu va suparati ca va dau reteta tocmai acum, sunt grozavi in orice perioada a anului, iar de sarbatorile de iarna viitoare ii puteti pregati si lui Mos Craciun, alaturi de o cana de lapte; sigur o sa fie impresionat si o sa va lase mai multe cadouri sub brad. Pana atunci insa, bucurati-va alaturi de cei dragi de ei.


Avem nevoie de:

-         150 gr unt la temperatura camerei
-         1 lingura de lapte fierbinte
-         100 gr zahar pudra
-         1 ou mare
-         200 gr faina
-         esenta de vanilie
-         esenta de rom
-         1 lingura cu varf de cacaco

De aici totul este foarte simplu. Frecam untul cu laptele fierbinte pana avem o spuma fina.

Separat batem oul intreg cu zaharul spuma, apoi il turnam peste spuma de unt si adaugam si faina.


Impartim coca in 2 parti egale. In una adaugam esenta de vanilie, iar in cealalta esenta de rom si lingura de cacao. Pentru ca mi s-a parut cam moale am adaugat 1-2 linguri de faina la aluatul alb.

Ungem cu ulei masa de lucru (eu am uns 2 folii alimentare) si intindem 2 foi aproximativ egale din cele 2 amestecuri, una alba si una neagra. Le suprapunem si le rulam. Invelim rulada obtinuta in folie alimentara si dam la frigider cel putin 30 minute.


Dupa ce s-a odihnit la rece, taiem rulada in felii de circa 1 cm grosime. Tapetam o tava cu hartie de copt si asezam biscuitii, fara sa-i lipim intre ei pentru ca o sa mai creasca la cuptor.


Dam la cuptorul incins, la foc potrivit, cam 10-12 minute.







Spor la bucatarit!

 



Sursa de inspiratie: Teo's kitchen


Un comentariu:

  1. Asa mult mi-as fi dorit sa am si eu pa masa de Sarbatori acesti biscuti frumosi, dar...poate next time :)
    Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere